torsdag 7 februari 2008

Love?


* Vita linnet - H&M 98kr
* Vita sjalen - H&M
79,50kr
* Svarta skjortsen - H&M
98kr
* Guld hjärtat - H&M
29,50kr
* Svarta plånboken - H&M
79,50kr
* 2-pack diadem - H&M
29,50kr
* Lila, svarta t-shirten - H&M
69,50kr
* Svarta tubklänningen - H&M
129kr
* Bruna poncho liknande tröjan - Ginatricot
199kr

Är så himla sugen på att shoppa upp hur mycket pengar som helst.
Bara de att pengarna finns inte. Studiebidraget räcker inte långt när det gäller att köpa massvis med kläder. Och jag orkar inte direkt jobba. Intervjubolaget suger, som många redan vet.
Så ja, man får väll fortsätta med sitt studiebidrag ett bra tag till då.

Just nu sitter jag här vid datan, ätit en liten honungsmelonsbit och dricker Loka vildäpple.
Sitter å snackar med Matte, försöker komma på en lösning hur alla ska komma till ullånger på fredag. En del har busskort = Gratis resa dit. En del har inte råd med det, och måste låna bil för att kunna åka. Men då är frågan, vilken bil ska dom låna? Det är inte alltid det lättaste kan jag lova. Så ja, vad ska man komma med för lösning, för ingen har pengar nog att hyra en hyrbil heller. Ojoj, blir för mycket att tänka på känner jag.
/L

1 kommentar:

Monica Årjes - KREATIV RESURS sa...

Om nu intervjubolaget suger... varför inte testa något annat? När jag var lika gammal som dig jobbade jag jämt för att få pengar och kunna göra roliga saker och köpa det jag ville...

Hälsningar Mamma Präktig