lördag 9 februari 2008

Efter melodifestivalen deltävling 1

Ja, vad ska man säga. Enligt ett antal tidningar så var ju Amy topp favorit för kvällen på melodifestivalen, det var ju rätt.. För det var ju det tittarna tyckte.
MEN! Christer Sjögren - I love Europe kom även vidare till finalen, och det var inte direkt de dom hade tippat.
Han stod sist på listan.
Men va ska man förvänta sig, en gubbe som sjunger dansbandsmusik.
Klart alla gamlingar ringer och röstar på dem, alla ungdomar sitter vid datorerna.
Nu är alla far- och morföräldrar glada, när äntligen "riktig" musik har börjat spelats igen på melodifestivalen. "I love Europe" Kunde dom inte komma med någonting smörigare till Eurovision song contest? ojoj, skulle inte förvåna mig ett dugg om den låten skulle vinna hela skiten heller ^^

Övriga kommentarer om låtarna är som sådan:

Amy Diamond - Thank you - Man blev ju inte direkt förvånad över låten, det lät som alla andra av hennes låtar, och så känd som hon har blivigt senaste åren så blir man inte förvånad över att hon gick vidare till finalen heller.

E-Type, The poodles - Line of fire - Låten var rätt bra i sig, annorlunda. EJ SLAGER!! Det var den låten jag gillade kan jag lova, min typ av musik! Var dock bra på ett sett att dom kom med till andra chansen.

Face-84 - Alla gamla X - Ja va ska man säga. Först å främst blev jag paff, det lät som om det var några 14åringar som sjöng, minst 2 av tjejerna passade inte in i låten, dom såg ut som punkar/rock tjejer. Och till sist, låten sög.

Velvet - Déja vu - Låten var det väll inget fel på, bara att den var för vanlig, lät som en typisk poplåt som alla försöker med på melodifestivalen. Fin tjej, hyffsad låt, men lilla gumman.. Du behöver inte melodifestivalen för att bli känd. Hon kommer att komma med på tv med video och vara med i radio tror jag.

Branur - Lullaby - Ja, här har vi lilla småflicke idolen då. dvs 12år och yngre i mina ögon. Det första jag tänkte på var att hans huvud var förstort. Låten är för lugn, kan inte folk förstå att det aldrig går att vinna nån melodifestival med en sån lugn låt?

Michael Michailoff - That's love - Han var en kopia av Andreas Jonsson! Samma stuk av låt. Samma frisyr, lixom.. WANNABE! men helt okej låt faktiskt, var inte dålig direkt. Sån där "p3 och rixfm låt" desamma med Velvets låt ^^

Suzzie Tapper - Visst finns mirakel - Visst visst, de e synd om henne för att hon har parkinsons sjukdom. Men låten va INTE bra, allderes för livlös och tråkig, ingenting hände i den. Stel och tråkig låt. Nothing for me..

Men, den som ändå var bäst var ju Björn Gustavsson!
Jag garvade så jag grinade ett tag ;p

Jaa, det var vad jag tyckte om den här deltävlingen :P
Nästa deltävling kommer bland annat Ola, Carola - Andreas Jonsson och Sanna Nielsen med.
Och när Carola är med vet man ju automatiskt att hon går vidare till final ^^

Inga kommentarer: